1. lékařská fakultaUniverzita KarlovaVšeobecná fakultní nemocnice v Praze
04.02.2019

Doprovodné motivační techniky v práci s klienty kontaktních center

Citace

Sklenářová Francová, K. (2008). Doprovodné motivační techniky v práci s klienty kontaktních center. Bakalářská práce. Praha: Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Psychiatrická klinika 1. LF UK a VFN, Centrum adiktologie.

Klíčová slova

kontaktní centrum, problémový uživatel, stagnace, motivace, motivační techniky, terciární prevence

Abstrakt

Neustálý pohyb a změny ve vývoji drogové scény nás nutí hledat stále nové metody práce se závislými lidmi a lidmi postiženými závislostí obecně a neustále přehodnocovat ty dosavadní. K zamyšlení nad motivační prací s klienty služeb terciární prevence vedly autorku zkušenosti z přímé práce s nimi. Někdy je totiž možné pozorovat, že ne všechny intervence mohou vést ke kýženému výsledku, ale spíše k jakési stagnaci klienta v určité fázi jeho životního procesu. V nemalém procentu případů je vnímání této stagnace pravděpodobně způsobeno spíše neadekvátními představami pracovníka o klientově změně, než akceptací koncepce Harm Reduction, podle níž je již samotné zachycení klienta v síti služeb vnímáno jako pozitivní. Jak je to ale v případech, kdy jak z pozice pracovníka, tak samotného klienta dříve živý proces nastartované změny rizikového chování ustrnul? Autorka práce vnímá potřebu zjistit, zda je možné nabídnout takovým klientům a pracovníkům možnost další realizace a to při současném zachování principu nízkoprahovosti, který je základním kamenem konceptů Harm Reduction a Public Health.


počet zobrazení: 539 poslední aktualizace: 04.02.2019
Hodnocení: Kliknutím na tento odkaz upozorníte autora, že jeho článek už zřejmě není aktuální.