1. lékařská fakultaUniverzita KarlovaVšeobecná fakultní nemocnice v Praze
04.02.2019

Vývoj zdravotnických služeb poskytovaných vybranými kontaktními centry v období 2006 -2010

Citace

Jelínek, V. (2011). Vývoj zdravotnických služeb poskytovaných vybranými kontaktními centry v období 2006 -2010. Bakalářská práce. Praha: Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Psychiatrická klinika 1. LF UK a VFN, Centrum adiktologie.

Klíčová slova

kontaktní centrum, harm reduction, služby zdravotnické péče, výměnný program, testování na infekční choroby, poradenství

Abstrakt

V teoretické části práce jsou vysvětleny pojmy jako je kontaktní centrum, Public Health atp., stručně popsána historie kontaktních center v ČR, standardy odborné způsobilosti a standardy kvality a souhrn služeb zdravotnické péče a sociální prevence poskytovaných v podmínkách těchto převážně nezdravotnických zařízeních. Praktická část je zaměřena na vývoj poskytování zdravotnických služeb v kontextu možných změn v jejich financování v období let 2006 – 2010. Z těchto důvodů byly vysloveny tři hypotézy. 1. Kontaktními centry jsou poskytovány pouze základní zdravotnické služby, 2. Vývoj služeb zdravotnické péče v KC za posledních pět let stagnuje, 3. Nedostatečné financování v posledních 5- ti letech má na vývoj služeb negativní vliv. Aby bylo hypotézy možné potvrdit či vyvrátit, byl zvolen kvantitativní výzkum, konkrétně metoda dotazníkového šetření. Výběrový soubor tvoří kontaktní centra z osmi krajů ČR, aby se dalo poukázat i na možné rozdíly ve financování z jednotlivých regionů a jaký to má vliv na vývoj služeb. Jsou zahrnuta i "malá" centra, kde nedostatek finančních prostředků je větším předpokladem pro neudržitelnost služeb.


počet zobrazení: 538 poslední aktualizace: 04.02.2019
Hodnocení: Kliknutím na tento odkaz upozorníte autora, že jeho článek už zřejmě není aktuální.